Skip to main content

Mini Reunion SKFH (Teganu boh)

Assalamualaikum. Nanananana Ganu kiteeee!

Aku baru je balik dari Terengganu beberapa hari yang lepas. Memang excited gila nak pergi Terengganu sebab aku tak pernah pergi negeri tu dengan kawan-kawan & it was my second time jejak kaki kat Terengganu tho. Sis noob weh hahahhaa. Pergi Terengganu ni bukan saja-saja nak vacation ke apa, membe aku yg tk jumpa since 2004  jemput pi kenduri kahwin dia. Alhamdulillah. si gatal ni akhirnya kahwin jugak kahkah gurau je gais.


2004. SK Fajar Harapan, Lahad Datu
Aku, Atikah & Ain naik bas dari TBS ke Kemaman pukul 11.20pm. Alhamdulillah bas gerak on time & sepanjang jalan Ain & Atikah tidoq lena weh while me, melayan Farid punya wassap yang tak habis habis tanya dah sampai mana (dia tak bagi aku tidoq dengan aman weh) hahaha. Hampir 5 pagi kitaorang sampai bustand Kemaman dan disana agak lengang dan sunyi but thank God Farid sampai on time hahaha. Thank you Farid sebab sanggup drive all the way from Cherating sebab nak pick up kitaorang & hantar kat homestay terharu gittew.


Homestay yang kitaorang book ni dekat gila dengan bustand Kemaman lebih kurang 7minit camtu. Ownernya tersangat lah baik sebabnya kami boleh check in & check out bila-bila masa as long as dalam masa sehari since weolls hanya menyewa selama sehari. Homestay tu murah gila rm40 je weh pastu ada katil queen & king, bilik air & dapur. Bersyukur sangat laa dapat tempat penginapan camni n yang paling best depan rumah tu ada jual sarapan pagi guys. Guess what? Nasi lemak, mee goreng, bihun, kuih muih, nasi dagang, laksa & laksam semuanya rm1! apehal semua murah sangat kat Kemaman ni haihh bestnyaaaa. so kena kahwin dengan orang Kemaman ke macam mana nih? hahahaha


11.00 pagi Anis came all the way from Kuala Terengganu drive sorang-sorang gigih tak gigih weh nak jumpa membe lama punya pasal. Even kitaorang gerak dua buah kereta je but still kecoh gilaa sepanjang perjalanan dalam kereta yelaa dah berbelas tahun tak jumpa weh. Actually aku tak bagitahu pun dengan Zulhelmi kitaorang nak datang kenduri kahwin dia so it's a surprise! Haaa terkejut dia nampak kawan-kawan lama dia datang weh 14 TAHUN weh hahahaa. Alhamdulillah tak kekok pun walaupun dah lama gilaa tak jumpa. Last jumpa muka sememeh je masing-masing yet still sememeh until now hahahaa.

congrats lovebirds!

Kami bergerak balik ke Kemaman lebih kurang jam 2petang. Bukan balik terus beb, si Farid bawak kitaorang berjalan sampai ke Cherating sanunnn. Bawak pi makan kepok lekoq sedap gilaa bakhang fresh fresh lagi tu dia guring. Terboekkkk dan yang penting Farid belanja kahkahkah. Thanks bro! Lepas makan kepoq, Farid bawak kitaorang ke pantai Chendor. Subhanallah cantik giloo weh pantai dia. Beriban gambar kat pantai Chendor pastu sambung pulak kat pantai Cherating. dan emang cantik banget! ahhhh sis jatuh cinta dengan pantai kat Pantai Timur nih.


Chendor
Chendor
Beautiful Cherating

hi. kenalkan, ni abang Fahmi!
Ain Nasarudin. dulu bespreng gila sampai aku hafal no phone mak dia weh hahaha
Farid Hamzah. dulu masa kecik dia tak kawan dgn aku choi hahahaa
Eh kitaorang sambung ke pantai Moknik pulop hahaha atau nama English dia Monica Bay. ahhh sini memang ramai gila orang sebab dia ala-ala tempat rekreasi bagi penduduk disitu. Kalau korang suka photoshoot fefeeling model boleh la mari pantai Moknik ni sebab view sangat nice & sangat sesuai nak photoshoot. oh yaaa siap ada buaian uolls! Sedar tak sedar dah pukul 5petang ahh masa mencemburui kami.

Anis Syahira. geng main pondok pondok hahaha
Tocang girl masa sekolah. Atikah Kamar
Pata Moknik boh!

karipap tembosa (inti Ikan)
Ain & Atikah balik KL dari bustand Kemaman pukul 6pm while me temankan Anis balik Kuala Terengganu (ni kalau dia tak sayang aku, tak tahu la aku hahaha) & aku balik Seremban dari Kuala Terengganu pukul 10.45malam. Aku tidoq je sepanjang dalam bas sebabnya mata dah rabak gila weh. Selamat sampai Seremban pukul 6.30pagi dan Alhamdulillah aku happy gilaa sebab dapat jumpa kawan-kawan lama even berapa ketoi ja. A big thanks credit to Farid sebab jaga kitaorang sepanjang kitaorang kat sana awwh sweet kann. Nanti jangan serik bawak kitaorang jalan jalan lagi. And againnnn congrats to Zulhelmi! Jumpa lagi koranggg ahhh sis sedih lah bila dah masuk moment perpisahan ni bhahhaaa. 




*sebelum aku kena halau sebab interframe walaupun cuma nampak belakang je hahahahaa

p/s: atikah aku takde gambar kat buaian dengan kau sebab kau halau aku. kau nak photoshoot sorang sorang kfinee hahahhaaa

Kbye guysss. Nanti jemput sis datang pantai timur lagi plis hahahaha. Thank you Terengganu for the beautiful moment. I'm in love! 

Comments

  1. Haha... Xtau r nk komen mnde. ..yg pntg mmg happy r dpt lepak ngan korg wlau kjap. ..n maaf le mkcik homestay... Da la smpai lmbat... Bsing lak tu... Mst than sbar je mkcik tu. .. Dok btige tp riuh mcm de 10 org dlm umah.. .adehhh...pape pown love uollz la. .pas niy xtau la ble lak bleh jmpe g. ..tggu ko kwen la agkny bru bleh jmpe lg. .Cpat oiii kwen. . .Ok done komen... .

    ReplyDelete
  2. Terima kasih dibah, ain, anis, atikah, farid, sanggup dtg jauh2 untuk dtg ke majlis aku, kdng2 aku risau jgk korang dtg jauh sbb semua pompuan, sedih gile wei, kwn2 lme dtg mjlis aku, dgn mngejut mcm tu, terharu sgt2, dan aku mintak maaf klu ade terkurang dr aku dan family, dan mintk maaf jgk klu aku ade myusah kn korang, aku harap persahabatan kite kekal smpai bile2, dan aku doakan, semoga semua kwn2 aku dipercepat kn jodoh, i love u so much geng....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Hello UNIKL

Assalamualaikum. Salam sejahtera semua.  Gila ahh lama siot tak post apa-apa kat belog nie. serius busy gila doh. FYI, sekarang aku dah jadik student Unikl. "pulak dah. dulu bukan polisas ke?" HAHAHA. people keep asking me that question over and over again. aku dah stop poli. habis first sem haritu. sengaja nak timba pengalaman masuk diploma kejap n dapat pulak offer unikl, aku terus jelaa terminate study kat polisas. end of my poli chapter! okay, aku sekarang study kat Unikl Business School, Kampung Baru KL. Building unikl aku nie dekat je dengan klcc n dekat area kg.baru nie memang banyak gila tempat makan yang best-best so if korang nak datang roger je okayy. kalau balik mang naik lrt kat klcc je. tapi kena naik bas rapid kl jugak ah nak pergi klcc tu. Alhamdulillah bila dapat peluang macam nie, aku bersyukur sangat sebab dapat sambung degree. Sambung sama pulak dengan Atikah Asrah. classmate aku masa form6 dulu. First day register kat unikl M

Done First Sem #Polisas

Assalamualaikum & Salam sejahtera semua. Alhamdulillah tamat dah sem 1. Ehh ehh. “dba sambung mana?” “amek course apa?” haha. Aku agak dah korang tertanya-tanya aku sambung mana kan? Aku sebenarnya malas nak huha-huha yang aku sekarang nie belajar kat Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah on diploma course logistics and supply chain. “aik, kenapa ambil diploma pulak? Bukan dah ada stpm ke?” haaa. TBH, memang ramai sangat tanya soalan yang sama kat aku termasuk makcik pakcik, cikgu-cikgu, lects n kawan-kawan aku. Macam nie cerita dia. Lepas nie jangan Tanya lagi tau!  Heee~ after Stpm haritu, aku apply diploma n degree at the same time sebab aku tak yakin dengan stpm aku. Then, bila result diploma keluar, aku dapat pulak kat Polisas nie haaaa. Act sebelum nie pun after spm, aku dapat tawaran kat polisas nie jugak tapi aku tolak sebab aku rasa better form6 than diploma. Bila dah dapat kali kedua nie, lama jugak ah aku fikir nak terima ke tak sebab sebolehnya aku memang nak further d

Gathering SkFh Dec 2012

Assalamualaikum & selamat sejahtera semua :) Semalam aku baru balik dari KL. jumpa kawan-kawan lama time kat Sekolah Kebangsaan Fajar Harapan, Lahad Datu Sabah tapi dalam 7 orang je yang datang sebab yg laen semua busy agaknya.  Nevermind, at least ada jugak kawan-kawan yang datang. rasa macam dapat lepak kejap je sebab lama sangat tak jumpa sampai banyak benda nak borak. haha. dah besar dah masing-masing. actually hari jumaat aku dengan intan dah sampai KL dah. kita-orang naek KTM n sampai Kl Sentral around 7 malam jugak laaa. kita-orang stay rumah kakak saudara aku. hari sabtu baru kita-orang jumpa ramai-ramai kat Times Square. Untuk kawan-kawan yang tak datang tu, tengok jelah k gambar-gambar bawah nie. HAHA maaf kalau ada gambar yang tak berapa cantik. handset murahan je weh. selamat ber-jeles. HAHA LOVE Jumaat : Heading to KL. pic goyang sebab dlm KTM :) *kiri tu kawan intan .  Jumaat : Intan & Shazwi .  *sampai KL sentral terus makan KFC :) Sa