Skip to main content

Powerpuff Girl pi Melaka

What's up guys?

Tinggal satu short sem je lagi nak habis dah degree journey aku. Alhamdulillah cepat betul masa berlalu n tak sangka aku boleh survive sampai ke hari ini gittew hahahaha. So sebelum semester 6 ni habis, aku dan classmates aku plan nak jenjalan laa kononnya. Kisahnya wei kitaorang discuss pasal plan nak merayau ni masa lect dok potpet kat depan. Tak fokus aku nak study tau! hahahaa



So akhirnya kitaorang decide nak ke Melaka. Again? hahaa aku sorang je yang selalu ke Melaka, yang lain-lain ni semua budak utagha so boleh dikira la berapa kali je pi Melaka. Petang khamis kami berlima bergerak dari Kuala Lumpur ke Rembau sebab diaorang stay kat rumah aku. Acah-acah powerpuffgirl trip gittew lah kan hahahaa. Sampai Rembau terus tidoq sebab esok nya nak bangun pagi. Kononnya lah hahaha 



Guess what? Takde laa awal mana pun weh keluar rumah lebih kurang pukul 11. Oh yaa kami sebenarnya nak menghitamkan diri pergi mandi manda kat Wonderland Melaka. Paham paham jelah Melaka memang panas gilaa so dah la iolls ni hitam makin hitam jadinya. Okay so far wonderland Melaka still sama macam yang aku pernah pergi dulu. Cuma ada satu gelongsor tu jelah yang baru dibuka. Membe-membe aku ni lemah lembut semuanya so diaorang suka laa tempat yang chill chill macam ni. Kanino first time main water world selepas hampir 10 tahun hahaha serius ah?



Disebabkan membe-membe aku ni teruja gila nak mampos dapat main air so lebih kurang 4 ke 5 jam jugaklaa berendam dalam tu. weh aku dah macam ikan kering! hahahaa dah puas main air, kami merayap pulak pergi makan Mee Besen. Sanggup laa semua berlapar sebab nak makan Mee Besen punya pasal. Aku ni doa jelaaa mintak mintak tak ramai orang laa sebab malas nak Q. Nasib menyebelahi kitaorang yeayy terus dapat meja.





Order Mee Besen satu yang medium dengan dua talam western. Itu pun tak habis weh Mee Besen dia. Banyak gilaaaaa! Lepas makan Mee Besen depa ni nak pi jenjalan kat bandar Melaka pulak. Fuh aku macam pemandu pelancong pulak kahkah. Kitaorang pergi dekat bangunan yang betul betul berhadapan dengan museum kapal Melaka tu. Kat situ kiranya macam tempat untuk beli barang-barang cenderahati. Wah sakan betul diaorang ni hahhahaa

Setel semuanya kitaorang pun balik ke Rembau. Balik-balik terus terbongkang semua sebab dah penat gilaa wei. Diaorang balik KL keesokan harinya lepas lunch n aku stay kat Rembau sebab malam tu aku nak tengok bola kat stadium. Nismilan masuk semi final weh! Tapi kalah pulak takpelaaa. Next time confirm kito monang jang! Hobin Jang Hobin hahahaha



Bye gais!

Comments

Popular posts from this blog

Hello UNIKL

Assalamualaikum. Salam sejahtera semua.  Gila ahh lama siot tak post apa-apa kat belog nie. serius busy gila doh. FYI, sekarang aku dah jadik student Unikl. "pulak dah. dulu bukan polisas ke?" HAHAHA. people keep asking me that question over and over again. aku dah stop poli. habis first sem haritu. sengaja nak timba pengalaman masuk diploma kejap n dapat pulak offer unikl, aku terus jelaa terminate study kat polisas. end of my poli chapter! okay, aku sekarang study kat Unikl Business School, Kampung Baru KL. Building unikl aku nie dekat je dengan klcc n dekat area kg.baru nie memang banyak gila tempat makan yang best-best so if korang nak datang roger je okayy. kalau balik mang naik lrt kat klcc je. tapi kena naik bas rapid kl jugak ah nak pergi klcc tu. Alhamdulillah bila dapat peluang macam nie, aku bersyukur sangat sebab dapat sambung degree. Sambung sama pulak dengan Atikah Asrah. classmate aku masa form6 dulu. First day register kat unikl M

Done First Sem #Polisas

Assalamualaikum & Salam sejahtera semua. Alhamdulillah tamat dah sem 1. Ehh ehh. “dba sambung mana?” “amek course apa?” haha. Aku agak dah korang tertanya-tanya aku sambung mana kan? Aku sebenarnya malas nak huha-huha yang aku sekarang nie belajar kat Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah on diploma course logistics and supply chain. “aik, kenapa ambil diploma pulak? Bukan dah ada stpm ke?” haaa. TBH, memang ramai sangat tanya soalan yang sama kat aku termasuk makcik pakcik, cikgu-cikgu, lects n kawan-kawan aku. Macam nie cerita dia. Lepas nie jangan Tanya lagi tau!  Heee~ after Stpm haritu, aku apply diploma n degree at the same time sebab aku tak yakin dengan stpm aku. Then, bila result diploma keluar, aku dapat pulak kat Polisas nie haaaa. Act sebelum nie pun after spm, aku dapat tawaran kat polisas nie jugak tapi aku tolak sebab aku rasa better form6 than diploma. Bila dah dapat kali kedua nie, lama jugak ah aku fikir nak terima ke tak sebab sebolehnya aku memang nak further d

Gathering SkFh Dec 2012

Assalamualaikum & selamat sejahtera semua :) Semalam aku baru balik dari KL. jumpa kawan-kawan lama time kat Sekolah Kebangsaan Fajar Harapan, Lahad Datu Sabah tapi dalam 7 orang je yang datang sebab yg laen semua busy agaknya.  Nevermind, at least ada jugak kawan-kawan yang datang. rasa macam dapat lepak kejap je sebab lama sangat tak jumpa sampai banyak benda nak borak. haha. dah besar dah masing-masing. actually hari jumaat aku dengan intan dah sampai KL dah. kita-orang naek KTM n sampai Kl Sentral around 7 malam jugak laaa. kita-orang stay rumah kakak saudara aku. hari sabtu baru kita-orang jumpa ramai-ramai kat Times Square. Untuk kawan-kawan yang tak datang tu, tengok jelah k gambar-gambar bawah nie. HAHA maaf kalau ada gambar yang tak berapa cantik. handset murahan je weh. selamat ber-jeles. HAHA LOVE Jumaat : Heading to KL. pic goyang sebab dlm KTM :) *kiri tu kawan intan .  Jumaat : Intan & Shazwi .  *sampai KL sentral terus makan KFC :) Sa